יום שני, 14 בספטמבר 2009

ברכות לשנה חדשה


יגידו שהשנה החולפת עשתה לשנה החדשה חיים די קלים. אחרי מיתון, משברים ולא מעט צרות, לא יאמן שהכל בכלל קרה בשנה אחת בלבד...בסה"כ מה נותר לנו לצפות? קצת יותר שלום, קצת יותר יציבות, ואם אפשר רק טיפה שקט.
למעשה השנה האחרונה זימנה, כמו כל משבר, גם הרבה הזדמנויות. לראות את האפשרות לצמוח, להשיג, להתפתח, לשאוף – בכל דבר ובכל עת.
כדי לקבל את השנה החדשה כמו שצריך, אולי נתחיל דווקא באמירת תודה, על מה שכן זכינו לו השנה, על כל הטוב החדש שקיבלנו לחיינו, על כל מה שכבר היה ונשאר, ואינו מובן מאליו.
מה נרצה לסלק מחיינו השנה ובמה נרצה להתחדש? אלו ברכות שנברך את עצמנו ואת הסובבים אותנו לאחר שהבנו את כל מה שכבר קיבלנו בשנה האחרונה, גם אם היא הציבה לא מעט אתגרים. מסקנה: תודה זה דבר חשוב בכל ברכה או משאלה.
השנה חישבו על ברכה אישית שמותאמת לאדם שאתם מברכים. תוכלו בתוך ברכה להזכיר רגעים משמעותיים שקרו לכם יחד, או לו עצמו. תוכלו לבחור פן כלשהו באישיותו שקרן במיוחד השנה, או משהו מיוחד שהוא עשה או הגשים השנה. סיימו ברכות לשנה חדשה באיחולים שהשנה החדשה תזמן לה עוד הפתעות מרגשות ושמחות. כי אין זמן טוב יותר מעכשיו כדי להתחיל מחדש, ואין כמו שנה חדשה וערב החג כדי לקבל החלטה לשינוי, להתמקדות, להתחייבות, לקבלת החלטות, לצאת לחופש וכולי.
אז מה יקרה לנו השנה? מי יודע. מה נאחל? את כל מה שבלב...
ברכה לשנה חדשה
קבל את השנה מלא שלום
עם תקווה חדשה בלב,
השנה העז לחלום
שכל מי שאתה אוהב
יוסיף להיות לצדך
ובלב שלם אמור
תודה
על כל מה שיש
תודה על כל המתחדש
תודה על כאב שעבר
על הקיים שלא נשבר
תודה על שנה טובה, מאתגרת
תודה על הפתעות נעימות שבדרך
תודה על העוצמה והיופי שבכל יום
תודה על לב מלא שלום
נברך בציפיה לשנה החדשה
שתהיה זו שנה מבורכת