יום שני, 17 באוגוסט 2009

איך לכתוב ברכות אישיות מרגשות


ברכות הן חלק חשוב בכל ארוע: חתונה, יום הולדת, יום נישואים, חג, חנוכת בית.
ברכות יפות מכל הן ברכות אישיות, אותן ברכות שרק אתם מסוגלים להוציא תחת ידכם, שנובעות מהיכרותכם עם מקבל הברכה, נסיון החיים שלכם ונגיעה האישית והכשרון שלכם. גם ברכות מעוטות מילים יכולות להיות ברכות מרגשות מאוד אם בחירת המלים נכונה ומתאימה. ברכות אישיות יכולות להיות קולעות, מיוחדות יותר מכל שיר או ציטוט. אם מטבעכם אינכם מרבים במילים, ברכה שכתבתם וההשקעה שלכם תזכה להערכה מיוחדת, נחתלם הבלעדית של שתקנים.
כדי לכתוב ברכות אישיות, מקוירות ומרגשות, חישבו רק על מילים שבאופן אישי מתחברות אליכם. כל ברכה אחרת תיראה מאולצת, מליצית ולא משכנעת. הישארו נאמנים לסגנון שלכם בעת כתיבת ברכות, כך הן יזכו להערכה רבה יותר.
לא לכל אחד נוח להחשף בעת כתיבת ברכות, עליכם לכתוב באופן שגורם לכם להרגיש בנוח, שהמילים יוצאות מכם באופן טבעי ולא מאולץ. חישבו על חישבו על האדם שאתם כותבים לו ברכה, על מערכת היחסים ביניכם. ברכה אישית יכולה לדבר אל האדם המיועד או לציין משהו מרגש בקשר שלכם. חישבו על תכונה מקסימה ומיוחדת של אותו אדם, ספרו במילים שלכם כיצד היא מוצאת ביטוי במהלך חייו או כיצד היא מתבטאת בקשר שביניכם. שהו מעשה נדיב מכיון שבתוך ברכה אתם שמים לב לפרט לכאורה טריויאלי בחייו של מקבל הברכה, ורומזים לו כמה אתם מעריכים, מעריצים ושמים לב לפרטי אופיו. אלו ברכות מחמיאות ומרגשות, כיון שמי שקורא ברכות אלה מייד מבחין שהוא חשוב לכם, שאתם מבחינים בו ושהוא אינו מובן מאליו עבורכם. ברכות יכולות לרגש אם הן שופעות מילים יפות שנוגעות ללב, אך ללא התייחסות ממוקדת אל מקבל הברכה, היא תהיה ריקה וסתמית. השקיעו, השקיעו.